ПТУ №27
Понеділок, 25.09.2017, 12:36
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Методична роботаРеєстраціяВхід
Меню сайту
Наше опитування
Яку професію Ви хотіли б здобути?
Всього відповідей: 210
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Методична робота

 

    Навчально-методична робота в училищі проводиться,  керуючись Конституцією України, Законом “Про освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про загальну середню  освіту”, “Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі”, Статутом навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.

      Головне завдання, що стоїть перед  кожним педагогом, - дати учневі належну і якісну освіту. Найважливіше завдання навчального закладу з питань навчання – давати учням глибокі й міцні знання, прищеплювати навички й уміння застосовувати їх у житті, на практиці, у майбутній професії. Навчальний заклад мусить навчити кожного свого випускника знаходити шляхи до розв’язання проблем, формувати в них здатність до самостійного, творчого мислення.    

  Формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань через підвищення розумової та пізнавальної активності, зацікавленості учнів ось в чому заключається актуальність загальноучилищної проблеми.

  Педагогічний колектив другий рік вивчає методичну проблему «Креативна освіта для розвитку особистості в сучасних умовах».

  Для забезпечення системного характеру роботи над методичною проблемою у структурі методичної роботи училища працює: 6 методичних комісій, школа передового педагогічного досвіду викладача А.М.Коровицької, школа молодого педагога, творча група з вивчення методичної проблеми училища. Вся ця робота велась у формі проблемних семінарів, майстер-класів, семінарів-практикумів, круглих столів: науково-методична нарада «Педагогічні інновації: суть і практична самореалізація»; семінари-практикуми: «Творчі завдання, технологія, класифікація, використання їх  на уроках і в позакласний час»; психологічні семінари: «Не позбавляти надій,а відкривати шлях до пізнання», «Творча особистість: як виховувати її на уроці»; науково-практична конференція «Видатні педагоги про розвиток творчого потенціалу учнів»

   З метою визначення головних дидактичних та педагогічних завдань в роботі над  науково-методичною проблемою визначені наступні завдання:

  • дидактичні:
    • формування інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів;
    • розвиток творчої активності учнів на уроках теоретичного та виробничого навчання;
    • забезпечення й стимулювання саморозвитку й самореалізації особистості;
    • підвищення рівня навчальних досягнень.
  • педагогічні:

системне впровадження в педагогічну практику інноваційних технологій, які забезпечують особистісно-зорієнтований підхід до учнів.

  • технології інтерактивного навчання;
  • технології проектів;
  • технології критичного мислення;
  • інформаційних технологій;
  • технологій креативного навчання;

 

Як допомогти розвинути в учнів пізнавальний інтерес, як домогтися того, щоб на уроках не було б байдужих спостерігачів, а лише – активні учасники навчального процесу? Розкрити особистість учня можливо, якщо учитель йде на урок не тільки зі знанням навчального матеріалу, методів і прийомів навчання, а й із різноманітними і цікавими способами  й прийомами організації праці учнів. У наш час суттєва увага приділяється пошуку засобів активізації навчального процесу, питанням зацікавленості учнів у вивченні предмета взагалі й навчального матеріалу зокрема, їх діяльності упродовж уроку.

В умовах традиційних форм та методів навчання чимало учнів, пасивно отримуючи інформацію, не вміють здобувати її самостійно і застосовувати те, що знають, не готові до життя. 

Чого навчати і як навчати? Як домогтися високої якості навчання на кожному уроці?

Активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів, підвищити в них інтерес до процесів здобуття знань, формування умінь і навичок – ось що прагнуть викладачі-практики. Цьому сприяє не тільки розвиток розумових здібностей учнів, а й добір ефективних методів та методичних прийомів, ґрунтовна мотивація теми уроку, доцільність вивчення матеріалу, наступність і послідовність його засвоєння, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.

Аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів засвідчує, що педагоги училища усе частіше використовують активні форми і методи навчання, «пожвавлюють» заняття інтерактивними вправами, інноваційними технологіями навчання  і охоче діляться своїми успіхами як на училищному, так і на обласному рівні.

Так, досвідом з питання «Удосконалення форм і методів вивчення рідної мови» ділилась Морозюк В.М. на обласному засіданні викладачів української мови і літератури, яке відбулося на базі нашого училища.

 Коровицька А.М.  вважає, що найефективнішими засобами підвищення в учнів інтересу до знань є використання методу проектів, коли учень відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку (це особливо важливо для старшокласників). Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності. Тому свій досвід вона демонструвала на засіданні Школи передового досвіду та провела майстер-клас із зазначеного питання.

    Завдяки ефекту новизни та оригінальності інтерактивних методів при правильній їх організації зростає цікавість до процесу навчання. Особлива цінність інтерактивного навчання в тому, що учні навчаються ефективній роботі в колективі. Вони не здатні, оскільки не вміють, а не вміють тому, що їх не навчили співпрацювати. А саме ці навички будуть корисними і постійно застосовуваними в дорослому житті. При правильному, спланованому і систематичному застосуванні інтерактивних методів цю проблему можна розв’язати.   Інтерактивні методи навчання є частиною особистісно-зорієнтованого навчання, оскільки сприяють соціалізації особистості, усвідомлення себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу.

     Тому саме застосування інтерактивних методів навчання, інфораційно-компютерних технологій, мультимедіа, технологій критичного мислення лежить в основі роботи МК гуманітарного циклу(голова методичної комісії – Сопіжук М.Т.)

      Значні позитивні напрацювання з використання ІКТ, технологій критичного  та проектного мислення має МК природничо-математичного циклу( голова методичної комісії – Ковальчук І.Є.).

    Все більше розширює можливості використання ІКТ у навчальному процесі методична комісія з професій «Кухар, кондитер» (голова МК Романовська Г.М.). На високому рівні членами методичної комісії (Панасюк Р.В., Ошуркевич В.Г., Фем’як Т.Л., Козирєвою О.Й., Максимець О.О.) проведений предметно-методичний тиждень , відкритий позакласний захід

 « Філіжанка кави: за і проти», конкурс  професійної майстерності серед учнів училища (переможці – учні групи №12), олімпіада з професії  «Кухар, кондитер» (переможець - Джигота Роман -  учень групи №3).

 

  Досвід викладача Твердохліб В.М. « Впровадження в навчальний процес інноваційних технологій через використання програми «Intel. Навчання для майбутнього» для розвитку творчої особистості в сучасних умовах» та методичні рекомендації « Шляхи формування компетентностей учнів на уроках з предмета «Сільськогосподарські машини» для реалізації креативної освіти» (2014 рік);  Марціновської О.А. методичні розробки уроків «Юридична відповідальність», « «Відлига» М.С.Хрущова»; Бернацької Т.М. «Під’єднання комп’ютерів до локальної мережі. Обмін інформацією у локальній мережі», «Виготовлення нічних сорочок», сценарій до Дня вчителя «Ворожка»; Ковальчук І.Є. «Тести з математики»;  Морозюк В.М. «Конкурс на краще читання віршів Т.Г. Шевченка»; Сопіжук М.Т. методична розробка уроку « Стариган із крилами», виховний захід «Свято Весни – свято жінки» ; Калюги В.І. методична розробка «Чорнобильська катастрофа – національна трагедія народу», позакласний захід «Милий, зоряний краю, Берестечко моє!», виховна година «Ти – вічний біль, Афганістан!»

 опубліковано на сайті  вчительського журналу «Методичний портал» у 2013 році.

У збірнику матеріалів методологічного семінару  (педагогічні читання) «Серце, яке віддано дітям» з нагоди 95-річчя з Дня народження В.Сухомлинського(ІППО м. Донецька) опубліковано матеріали таких наших педагогів, як Бойцукевич Н.П., Надашкевич Г.О.,Рижук В.І., Козирєвої О.Й., Ошуркевич В.Г., Фем’як Т.В. з  питань: «Творче використання ідей В.О.Сухомлинського з питань педагогічної майстерності майстра в/н»;  «Єдність духовного життя вчителя і учня – основа принципів виховання В.А. Сухомлинського»; «Світоглядні принципи  В.А. Сухомлинського»; «В.А. Сухомлинський – вимоги до постаті вчителя»; « «Сто порад учителеві»

 В.А. Сухомлинського – моя настільна книга»;  «Педагогічні погляди В.А. Сухомлинського: ставлення до дитини».

Проектна робота уже ввійшла у систему роботи бібліотекаря Семещук Н.Д., яка організувала бібліотечний урок «Запрошуємо на чай»

( спільний проект з викладачами та майстрами виробничого навчання з професії «Кухар, кондитер»).

.

 Широко практикуємо в училищі  мобільну форму роботи, як методичні оперативні наради. За їх допомогою ми забезпечуємо інформацією колектив про нову літературу, методичні листи, нормативні документи, накази, інструкції.

Узагальнено перспективний педагогічний досвід викладача хімії та біології Колбасюк Л.П. з формування навчально-пізнавальних компетентностей учнів засобами ІКТ та майстра в/н Панасюк Р.В. з формування професійної компетентності через використання інтерактивних форм роботи з учнями.

Вивчається досвід роботи викладача  іноземної мови Линник В.Г. з творчої співпраці  вчителя і учнів в умовах креативного навчання;

майстра в/н Козирєвої О.Й. з формування творчої особистості учнів засобами новітніх технологій;

Підвищили свій фаховий рівень: викладач Зелінський А.М. при Волинському ІППО ; майстри в/н: Фемяк Т.Л., Надашкевич Г.О., Козирєва О.Й., Ошуркевич В.Г., Бойцукевич Н.П. та викладачі спец предметів: Нижник Н.І.. Максимець О.О., Твердохліб В.М. при Донецькому ІППО.

Проводилась значна робота зі створення та поновлення паспортів КМЗ предметів та професій та наповнення навчальних кабінетів та майстерень сучасними дидактичними засобами навчання.

Кращий досвід та власні педагогічі надбання педагоги училища презентують при проведенні відкритих уроків.

Вивчається система роботи педагогічних працівників, які  атестуватимуться у 2014 році.

Кращий навчальний фільм з професії будівельних професій створено  викладачем  Жаглюком В.С. , який було представлено  на обласний конкурсі .

Взяли участь у обласних конкурсах:

Конкурс «Остапа Вишні» (Богонос Назар - ІІІ місце; Журавель Ірина – ІІ місце);

Мовно-літературний конкурс імені Т.Шевченка(викладач Морозюк В.М.);

Конкурс української мови ім.. П.Яцика викладач (викладач Морозюк В.М.);

Конкурс навчальних кабінетів (- охорони праці(викладач Криштоф С.І.)

                                              - іноземної мови (викладач Линник В.І.)

                                              - майстерні «Муляр»(майстер в/н

                                                Понятовський В.П.);

Всеукраїнський конкурс інноваційних технологій (викладачі Бернацька Т.М., Сопіжук М.Т.)

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • Copyright MyCorp © 2017
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz